För att synken till webbshoppen ska fungera måste E37:s synkroniseringstjänst med tillhörande integrationsadapter vara installerad på en dator eller server med tillgång till Visma Administrations delade filer och företagsmapp. Inloggningsuppgifterna du behöver till synkprogrammet är Webshop-ID och Nyckel. Om du inte redan har dessa för din butik, vänligen kontakta E37:s support.
Installationsprogrammet för synkroniseringstjänsten hittas enklast på https://apps.e37.se. Ladda ned och kör den senaste versionen av E37 Klientverktyg. För Visma Administration är det nödvändigt att välja 32-bitarsversionen i installationsprogrammets meny. E37 rekommenderar att installera programmet som en tjänst. Mer information om installation av tjänsten går att läsa här: https://support.e37.se/hc/sv/articles/203658581
När synkprogrammet är installerat och körs måste den särskilda integrationsadaptern för Visma Administration laddas ner och placeras i rätt mapp. Även integrationsadaptern hittas på https://apps.e37.se och heter VismaAdapter. Var DLL-filen ska placeras kan bero på vilken version av Windows som körs, men är det en nyare version av Windows så ska DLL-filen placeras i mappen: C:\ProgramData\E37 System AB\Adapters. Det kan vara så att du själv måste skapa mappen ”Adapters”.
Nu är vi nästan klara! Det sista som återstår är att göra grundläggande inställningar för integrationen i webbshoppens inställningar.
I Visma Administration:
- Gå till Om Visma Administration -> Systeminformation och kopiera sökvägen till din företagsmapp.
I E37s admin:
- Gå till Kontrollpanelen -> Synkronisering -> Allmänt
- Klistra in sökvägen du kopierade som Sökväg till företagsmappen.
Viktigt att tänka på vid installation i miljöer med begränsade användarrättigheter |
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.