Det händer tyvärr att vissa kunder har försökt göra bedrägerier, har återkommande hög returfrekvens eller returnerat trasiga produkter för att nämna några exempel. Vi har ingen funktion som kan spärra en kund från att handla, men däremot har vi en funktion för att varningsflagga kunder.
Varningsflagga en kund i E37
Gör så här i admin:
- Gå till E-handel > Kunder > Kundregister.
- I Kundregistret, tryck upp den kunden du vill varningsflagga.
- Under sektionen Övrigt hittar du en bockruta som heter Är varningsflaggad.
- Bocka i denna.
När en ny order kopplas till en befintlig kund som har varningsflaggan satt, kommer en orderfelkod att sättas på ordern. Den visas då med en varningsikon i orderlistan.
Därefter får man ta ställning till att ta bort orderfelkoden och arbeta vidare med ordern som vanligt, eller välja att annullera den. För att ta bort felkoden, kryssa för ordern i orderlistan och välj Nollställ felkoder nere vid kugghjulsikonen.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.