Nya artiklar som synkats in i administrationsverktyget visas inte i webbshopen förrän de blivit publicerade. Anledningen är att man först ska ha möjlighet att göra i ordning artikeln med bland annat bild(er), beskrivningstext med mera.
Artiklar kan publicerat på två sätt; antingen en eller flera specifika artiklar i artikelregistret eller med hjälp av masspublicering av ett större antal artiklar på samma gång.
Publicera en eller flera specifika artiklar, alternativ 1
Gör så här i admin:
- Gå till E-handel -> Artiklar -> Artikelregister
- Sök efter en enskild artikel genom att t.ex. ange dess artikelnummer, eller filtrera fram alla opublicerade artiklar genom att välja Nya, ej publicerade i första rullgardinen och klicka på Sök.
- Bocka för den eller de artiklar som ska publiceras. Genom att bocka för dem hamnar de i rutan för Valda artiklar till höger.
- Klicka på knappen Publicera i rutan valda artiklar.
Publicera en eller flera specifika artiklar, alternativ 2
Gör så här i admin:
- Gå till E-handel -> Artiklar -> Masspublicering
- Bocka för den eller de artiklar som ska publiceras.
- Klicka på knappen Publicera valda ute till höger.
Masspublicera artiklar
Gör så här i admin:
- Gå till E-handel -> Artiklar -> Masspublicering
- Du kan här välja att publicera de artiklar som har minst en artikelbild uppladdad eller att publicera samtliga nya artiklar.
- Publicera artiklar med bild
- Bocka för Artiklar med bild och klicka på knappen Sök.
- Klicka på knappen Publicera alla ute till höger.
- Publicera samtliga nya artiklar
- Klicka på knappen Publicera alla ute till höger.
Syns inte din artikel? Har du publicerat en artikel men den syns ändå inte i din webbshop? Se Felsökning: Varför syns en artikel inte i min shop? |
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.