Här finns fliken E37 e-handel normalt om Exeltillägget är installerat.
Om fliken ”E37 e-handel” inte syns i Excel, kontrollera följande:
- Stäng alla öppna Excelfönster.
- Tryck Ctrl-Shift-Esc för att starta aktivitetshanteraren. Under fliken "Processer" ("Information" i Windows 8) kontrollerar du att det inte finns några Excel-processer (t.ex. excel.exe) igång som inte längre svarar. Om det finns aktiva Excel-processer avslutar du dessa.
- Starta Excel.
- Gå till Arkiv -> Alternativ -> Tillägg och titta i listan över tillägg. "E37 Excelsynkronisering" kan ligga under "Aktiva programtillägg". Om den ligger under "Inaktiva programtillägg" aktiverar du den enligt följande:
- Längst ner finns en listruta som heter "Hantera", välj COM-tillägg och klicka på knappen "Gå...".
- Kryssa för "E37 Excelsynkronisering" i listan och klicka på knappen "OK".
- "E37 Excelsynkronisering" kan också ligga under "Avstängda programtillägg". Om den ligger under "Inaktiva programtillägg" aktiverar du den enligt följande:
- Längst ner finns en listruta som heter "Hantera", välj Inaktiverade objekt och klicka på knappen "Gå...".
- Kryssa för "E37 Excelsynkronisering" i listan och klicka på knappen välj att aktivera det.
- Om inget av ovanstående fall gäller dig så får vi avinstallera och ominstallera Exceltillägget helt. Fortfarande i windows, gå till Kontrollpanelen -> Program -> Avinstallera ett program.
- Högerklicka på E37 Excelsynkronisering i listan och välj Avinstallera.
- Följ se
- Följ sedan guiden Kom igång med Exceltillägget för att installera Exceltillägget igen.
Om Excel-tillägget fortfarande inte fungerar, kontakta oss på telefon 08-587 667 90 eller mail till support@e37.se.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.