Om du är ny användare av E37:s plattform så kan det kännas som om det finns skrämmande många menyval och inställningar att sätta sig in i. På support.e37.se finns det väldigt många guider som visar hur man använder systemet och ger svar på vanliga frågor. Alla dessa guider kan så klart verka minst lika skrämmande, men de goda nyheterna är att du förväntas inte som ny användare sätta dig och läsa igenom allt. Vi har istället här samlat guider för de saker som är mest viktiga för att kunna komma igång med din webbshop.
Artikelhantering
Till att börja med behöver du veta hur man skapar ett varugruppsträd och lägger in artiklar med beskrivningstexter och artikelbilder:
- Skapa en ny varugrupp
- Inställningar för huvudartikel
- Publicera nya artiklar i admin ut i webbshopen
- Ladda upp bild(er) på en artikel
- Massuppdatering av artiklar - Användbart och tidsbesparande om flera artiklar ska uppdateras på samma sätt, till exempel ges samma artikeltagg eller läggas till i samma varumärke.
Synkronisering
"Synkronisering", (eller bara "synk"), dvs hur data skickas mellan ditt affärssystem (ERP) och din webbshop är en grundläggande funktion för att din webbshop ska fungera. Det är inget du till att börja med behöver en djupare teknisk förståelse för, men en snabbgenomgång av ungefär vad de olika synktyperna gör kan vara bra:
Vidarebefodring ifrån gamla sidor
Om du haft ett annat system för din webbshop och nu ska byta till E37 System, glöm inte i god tid prata med oss om att omdirigera trafiken ifrån dina gamla URL:er. På så vis behöver dina nya sidor inte börja ifrån noll på Googles sökrankning och besökare som följer en gammal länk slipper mötas av "404 - Sidan hittades inte".
Andra frågor?
Om du har andra frågor, använd gärna sökrutan överst på support.e37.se. Om detta inte ger något relevant svar på din fråga går det givetvis bra att kontakta oss på E37, på telefon 08-587 667 90 eller mail till support@e37.se
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.