Ibland händer det att synkroniseringar med butiksdatasystemet uteblir vilket kan bero på olika faktorer.
- Till att börja med bör man undersöka om synkklienten är igång på datorn. Om den är aktiv visas ikonen för klienten nere i aktivitetsfältet i högra hörnet.
Synkklienten i aktivitetsfältet på en dator med Windows 10.
Om synkklienten inte syns i aktivitetsfältet kan du behöva klicka uppåt-pilen för att se alla program i aktivitetsfältet.
Finns den inte med i aktivitetsfältet kan man även kika i aktivitetshanteraren. Startmenyn -> Sök "Aktivitetshanteraren".
- Om det visar sig att den är avstängd klickar ni på ikonen för synkklienten på skrivbordet och då bör den starta upp igen. Vid schemalagda synkar kommer nästa synk starta enligt schemat.
- Visar det sig att synkklienten är igång kan ni prova att starta om den. Detta görs genom att högerklicka på ikonen nere i högra hörnet och välj Avsluta. Starta upp den igen genom att klicka på ikonen på skrivbordet.
- Om inget av ovanstående löser problemet kan det bero på att nya filer från butiksdatasystemet uteblivit. Det finns helt enkelt inga nya filer att synkronisera, kontakta då er support som tillhandahåller ert butiksdatasystem.
Aktivera fjärrsupportprogrammet
Om inget av ovanstående punkter problemet bör ni kontakta E37s support. För att vi ska kunna se hur det ser ut på er dator behöver ni då starta fjärrsupportprogrammet och ge oss det ID-nummer som då visas.
Gör så här:
- Högerklicka på ikonen nere i högra hörnet och välj Starta fjärrsupportprogrammet.
- Ge ID-numret som visas på skärmen till oss på E37. Vi kommer nu åt och kan se hur det ser ut på din dators skärm och kan styra mus och tangentbord. Under tiden vi felsöker bör du alltså inte också använda datorn.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.