E37:s synkroniseringsprogramvara kan installeras som ett Windowsprogram eller som en Windows-tjänst. Den här guiden visar hur du installerar synkroniseringen som en Windows-tjänst.
Förberedelser
Du hittar de tre senaste versionerna av Windows-tjänsten här: https://apps.e37.se/
Använd alltid den senaste versionen om du inte blivit instruerad om något annat.
Säkerställ i din brandvägg att du har obehindrad utgående datatrafik på TCP port 55212, 55213 och 55214, för att kunna kommunicera med e-handelssystemets webbhotell och webbtjänster.
Installation av synkroniseringstjänsten
När installationen är slutförd startar du "Tjänstehanteraren" via genvägen som skapats på skrivbordet.
- Ladda ner synkroniseringstjänsten via länken ovan.
- Starta installationsprogrammet och följ instruktionerna på skärmen. När du får frågan om vilka komponenter du vill installera ska du kontrollera att Windows-tjänsten är ikryssad.
- När installationen är slutförd startar du "Tjänstehanteraren" via genvägen som skapats på skrivbordet.
- Klicka på knappen "Installera ny tjänst..."
- Fyll i Shop-ID och Shopnyckel som du fått av E37, och klicka på "Anslut"
- Du får ett meddelande på skärmen när installationen är slutförd. Klicka OK.
- Nu ser du din webbshop i listan över installerade synkroniseringstjänster.
- Nu är det dags att installera/uppdatera själva synkroniseringsadaptern. Du kan läsa mer om hur detta går till här: https://support.e37.se/hc/sv/articles/210395905-Installera-uppdatera-synkroniseringsadaptern
- Gå tillbaka till "Tjänstehanteraren" och högerklicka på din webbshop.
- Välj alternativet "Starta tjänst".
- Nu är vi klara och du kan starta en synk från webbshopens administrationsgränssnitt.
Viktigt att tänka på vid installation i miljöer med begränsade användarrättigheter |
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.