Det händer ibland att orderbekräftelserna som skickas från E37 inte kommer fram eller hamnar i skräpposten. Det kan finnas lite olika anledningar till detta som kan vara bra att kolla upp, vi har här listat upp de saker som kan vara bra att kolla på.
- Kontrollera så att kundens e-postadress är rätt.
- Se över din butiks SPF-record. E37 behöver vara inlagt i din SPF-record hos din domänleverantör, se denna guide för att kontrollera om det är inlagt rätt. SPF är troligtvis fel eller saknas om det rör sig om många orderbekräftelser som inte kommer fram.
-
Det kan vara en tillfällig driftstörning hos mejlleverantören.
-
Om det rör sig om en enstaka orderbekräftelse, så kan du testa att skicka ut den på nytt genom att gå till E-handel > Order, öppna ordern det gäller och tryck här:
-
Har du ändrat något i E-postmallarna för din butik nyligen som gör att de plötsligt kan klassas som skräppost?
- Om det är någon enstaka orderbekräftelse som inte har kommit fram eller hamnat i skräpposten så kan det bero på en inställning i kundens mejl, tex. att vissa mejl klassas som spam. Det är större risk att e-post klassificeras som spam eller filtreras bort om man skickar till en mottagarserver i ett annat land.
- Det är alltid en bra idé att se över din butiks e-postmallar så de är uppdaterade till den senaste verisonen som heter Talaria, mer info hittar du här.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.