När du skapar en kampanj i E37 så finns det en inställning på kampanjen som heter visa utökad information om kampanjen på produktsidan.
Några fördelar med detta kan vara följande:
-
Ökar kundens uppmärksamhet: Det skapar en direkt koppling till rabatter eller exklusiva erbjudanden, vilket kan göra produkten mer lockande.
-
Främjar merförsäljning: Genom att synliggöra produkter som ingår i kampanjer uppmuntras kunder att köpa fler varor som ingår i samma kampanj, vilket kan öka den genomsnittliga orderstorleken.
-
Skapar ett mervärde: Kunder kan känna att de gör ett bättre köp när produkten ingår i en kampanj, vilket förbättrar kundupplevelsen och kan leda till högre konvertering.
-
Tydlighet och transparens: Detta hjälper kunder att direkt se erbjudanden och fördelar, vilket gör shoppingupplevelsen snabbare och mer bekväm.
Nedan är några exempel på hur det kan se ut hos några av våra kunder:
Implementation krävs Kontakta support@e37.se för mer information |
Hur aktiverar jag funktionen efter att den har blivit impementerad?
Gör så här i admin:
- Gå till E-handel -> Priser -> Kampanjer
- Tryck på en redan befintlig kampanj, alternativt skapa ny kampanj
- Scrolla längst ner i inställningarna för kampanjen till avsnittet som heter inställningar för hur kampanjen ska visas på produktsidan
- Bocka i Visa utökad information om kampanjen på produktsida
- Ange önskade inställningar:
Informationstext på produktsidan: här ger du en beskrivande text om kampanjen.
Visa kampanjens slutdatum på produktsidan: Bocka i denna om du önskar visa det.
Länk till kampanjsida: Ange en länk till kampanjens samligssida. Kan exempelvis vara en varugrupp, taggsida eller innehållssida. - När du är klar, tryck på spara.
Vilken text kommer varifrån?
- Denna rubrik är en standardtext som kan redigeras under kontrollpanelen > systemtexter om man önskar.
- Etiketten baseras på din shops grundlayout/grafiska profil och texten kommer ifrån kampanjens namn.
- Texten som skrivs in i fältet Information på produktsida.
- Länk till kampanjsida om det är inlagt.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.